En underbar dag

Idag har jag och Saga haft en riktigt mysig dag.
Vi gick upp vid 8 (de nya rutinerna har rotat sig rätt bra nu..), åt en god frukost framför Nyhetsmorgon, slängde in en maskin tvätt, borstade tänderna och klädde på oss myskläder, lekte inne på Saga´s rum, drack kaffe (jag drack riktigt kaffe och Saga drack låtsaskaffe ur sin lilla servis), plockade ur diskmaskinen, kollade våra bästa år, hängde tvätt, dammsög, lekte lite till, vattnade blommorna, tittade i djurböcker och härmade alla djur, jag lagade lunch och Saga körde Ior och dockan i sin docksulky, åt en lugn lunch utan kladd och gegg, plockade undan och diskade, bytte blöja och gick sen in och la oss i sängen. Efter lite pussar och kramar så sov Saga på 3 minuter. Rekord!
Det som gör mig så himla nöjd med just förmiddagen var att den fortlöpte utan gnäll och gny, inte för att det brukar vara så mycket sånt annars men det är klart att det händer.
Saga sov den vanliga 1½ timmen, sen lekte vi lite till, lyssnade på musik och dansade fånigt, jagade varandra, åt mellis och klädde på oss "riktiga" kläder för att gå ut på promis.

Det var typ premiär, för igår så köpte jag ett par gympaskor till Saga (snabbaste morsan..) så att hon ska kunna få gå även utomhus. Det var en total hit kan jag säga!
Vi hade vagnen i bilen så jag tänkte att hon skulle få gå dit innan vi gick ut på vår promis. Shit vad hon tyckte det var roligt att gå utomhus då, hon riktigt sprätte fram och man såg hur stolt hon var. (Ja, gissa vad jag var då?!) Mindre kul tyckte hon iofs att det var när jag skulle sätta henne i vagnen, men mamman vann den fighten..
Vi gick vår vanliga runda och på hemvägen gick vi till vår lilla lekpark som ligger i skogen. Där släppte jag lös henne.. Gissa om ALLT var spännande. Barr. Löv. Kottar. Pinnar. En kvarglömd vante. Sand. Den kalla rutchkanan. Bordet. Stenarna. Gungorna. Barken på träden.
Det var en fröjd för ögat att se henne tulta omkring där i parken och titta och känna på allt det nya, så lycklig och helt utan bekymmer. Jag ska verkligen försöka gå dit oftare nu! Och nästa gång ska kameran med!

Kommentarer
Postat av: Sara

hihi vilken tjej ute på äventyr, vore kul och komma snart.. suck men nu är det bara 7 dagar kvar på jobbet.. niiice pussar till er

2007-10-06 @ 12:13:53
Postat av: Rebecca

Vad roligt för Saga att få gå utomhus! Ja visst blir man alldeles varm om hjärtat när man tittar på dem när de är på upptäcksfärd! Du får följa med till Spindelparken nån dag!
Kramar

2007-10-06 @ 21:41:13
URL: http://www.rebeccas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0