Ett härligt sätt att vakna på..

Tidigt imorse vaknade jag av att jag hörde en nysning från Saga´s rum. Tyst ett tag. Hör sedan hur hon, nästan viskandes, ligger och sjunger. Pratar lite för sig själv.
Tittar på klockan, 5:03. Går in till henne.
Hon sitter upp i sin säng och utbrister "Wow titta dä!", "Mamma dä ä Puh" (pekar på sitt örngott).
"Jaa titta gumman där är Puh. Saga, vill du ha lite välling?"
Hon skiner upp. "Mmm lälling!!"
Går ut i köket och tar fram vällingburken. "Titta lalle dä.." (pekar på nallen på burken)
"Ja där är nallen gumman. Vad duktig du är så tidigt på morgonen."
Blandar välling.
"Ska vi gå in till sängen och dricka vällingen bredvid pappa?"
"Mmm pappa!"
Lägger henne i mitten och hon vänder sig och klappar Jimmy på kinden och sen börjar hon dricka sin välling. Somnar nästan direkt men vaknar till efter ett litet tag. Vänder sig mot mig och lägger ena armen under min nacke och den andra runt halsen. Kramas och myser länge, jag märker hur hon somnar till ibland men vaknar snabbt för att kramas lite till.
Rätt som det är så sätter hon sig upp tittar sig omkring, säger "Pappa" och kryper fram till honom. Lägger sig tätt intill och somnar gott.

Mmm, underbara unge! ♥


Kommentarer
Postat av: Sara

ååå vilken prinsessa då.. hihi mys tjejen!! Puss på er

2008-05-17 @ 11:50:31
Postat av: Rebecca

Vad mysigt! Är så härligt när de är så goa!

2008-05-17 @ 20:43:28
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Fammo o Faffa

Oh vad härligt! Men undra på det, hon har ju så härliga föräldrar!!! Kram på er allihop!!!

Faffa o Fammo!

2008-05-17 @ 22:05:38
Postat av: Susanne

Åh, vad mysigt det låter!!!

2008-05-27 @ 20:09:39
URL: http://yssasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0