Sjukstuga = Premiär VAB

I lördags natt började Saga kräkas, mådde tipptopp på söndagen för att sen fortsätta kräkas och diarré:a under natten.
Inget dagis för lillpluttan så därför var det dags för LillaFamiljens första VAB (vård av barn), eftersom jag är relativt ny på jobbet så kändes det bättre att Jimmy var hemma med sjuklingen.
Framåt lunchtid på måndagen började jag känna mig orolig i magen, och när jag gick hem vid 14:30 mådde jag riktigt risigt. Hann vara hemma ungefär 10 minuter innan jag var tvungen att springa in på toaletten. Och dit fick jag springa ett tiotal gånger under kvällen. En värre magsjuka har jag nog inte varit med om tror jag faktiskt..
Framåt kvällskvisten fick jag i mig vitpepparkorn och Proviva, då lugnade det äntligen ner sig.
Saga ville dock inte ha något annat än vatten/vätskeersättning, men hon hann knappt få ner det i magen förrän det kom upp igen.
Snälla Jimmy var helt slut som pasade upp på två ynkliga sjuklingar ett tag.
Hela familjen somnade tillslut och vaknade inatt av att Saga var jätteledsen, tillslut fick hon fram: "gicka".. öhh vaa? Hon menade såklart dricka för hon var jättetörstig stackaren. Fick bara dricka lite, och sen somnade hon om för att vakna en stund senare och säga "gicka" igen.. SÖTASTE! Det vattnet fick hon behålla och sov sen hela natten.
På morgonen drack hon lite för mycket vatten på en gång så det kom upp, men sen dess har hon inte kräkts. Har fått i henne lite Proviva, vätskeersättning, vatten, ½ fryst hamburgerbröd (!), några mariekex och lite välling under dagen och nu sover hon gott. Själv mår jag inte illa längre, men magen är inte okej och jag är helt slut i kroppen.

Tyvärr så verkar det vara väldigt smittsamt för både min pappa och Jimmy´s bror Conny ligger sjuka nu och de träffade vi i söndags, så om det är några fler som vi träffat och därmed smittat så ber vi om ursäkt!


Kommentarer
Postat av: Magdalena

Usch då, hoppas ni kryar på er snart...

2008-03-12 @ 09:20:57
URL: http://www.magdis.se
Postat av: Lillasysteryster

Fy vad hemskt! Hoppas ni kryar på er riktigt ordentligt och att Jimmy slipper bli sjuk!

2008-03-12 @ 10:44:19
URL: http://lillasysteryster.blogspot.com
Postat av: Fammo o Faffa

Hoppas på fortlöpande bättring.
Stackars er men det G Å R
I
A L L A
F A L L
Ö V E R!!!!!!

Många tycka synd om - krmar från oss!

2008-03-12 @ 21:55:40
Postat av: Susanne

Nämen usch - krya på er allihopa!!!

2008-03-12 @ 22:43:47
URL: http://yssasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0