Tjoho

Jag har fått jobb! Äntligen! Den 12/2 börjar jag jobba på Lovisagården som undersköterska. Det är ett demensboende och ligger ungefär 50 meter hemifrån. Jobbigt värre.. ;)
Jag hade ju egentligen inte tänkt/velat jobba inom vården något mer, men sökte det jobbet "bara för att" liksom. Har sneglat på det där stället rätt länge och tyckt att det verkar så mysigt men de har inte varit i behov av folk tidigare så nu är de annonserade så slog jag till. Och tur var det! (Att jag dessutom är en av de fyra som skulle anställas blev utvald bland 203 ansökningar är jag rätt mallig över)
Imorgon ska jag dit och skriva anställningsbevis och lägga in schema sen är det laddning som gäller.

Idag åkte Jimmy till den årliga utbildningen, via jobbet, i Dalarna. Där ska han utbildas och ha trevligt fram till lördag. Det är tomt här hemma ska jag säga! 

För att fylla tomheten här hos oss ikväll så fick jag och Saga finbesök av Bästis-Emma, Mex och Meya. Inte illa alls! Vi åt gott, pratade, fikade, hade en lite försenad julklappsutdelning, pratade, barnen röjde och blev trötta. Precis så som det ska vara :)

Nu ligger Saga och sover och jag ska läsa igenom den dagliga bloggrundan, sen blir det nog lite tv och tidig sänggång för mig. Tur att jag iaf har Saga att kramas med inatt, då blir det inte lika tomt efter Jimmy..


Max och Meya brottas (mycket tålig lillasyster) och Saga leker med Meya´s julklapp


Kommentarer
Postat av: Jessica

GRATTIS!!!
Vad kul att du fått jobb! Å så nära hemmet, slippa åka kommunalt, jag är mäkta avvis, fast.. Jag ska ju inte jobba så länge till.. ;-)
Grattis ännu en gång!

2008-01-17 @ 21:38:55
URL: http://rhu.blogg.se
Postat av: Jenny

Åå va skoj..Grattis!!! Men vart ligger det nånstans?
Har aldrig hört talas om det eller sett det.
Ska du jobba heltid?
Åter igen grattis... kram kram

2008-01-17 @ 21:55:44
Postat av: Emma

Tack för i kväll! Super nice! Hörs i morgon! KRAM

2008-01-17 @ 22:40:34
URL: http://greten.bloggspace.se/
Postat av: Lillasysteryster

GRATTIS! Vad coolt att du var en av de som fick jobb :-D

2008-01-17 @ 23:02:15
URL: http://lillasysteryster.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Jessica - Tack! Ja det är verkligen nice att det ligger så nära. Kan typ gå i pyjamasen till jobbet ;)

Jenny - Det ligger på gården bredvid vår, i ett vanligt bostadshus liksom så det syns inte att det är ett "hem". Jag kommer att jobba 75%, perfa!

Emma - Tack själv. Lycka till hos tandis.

Lillasysteryster - Tack vännen. Ringde dom till dig? I sånt fall är jag skyldig dig ett tack ;)

2008-01-18 @ 10:50:20
URL: http://lillafamiljens.blogg.se
Postat av: Susanne

Jättegrattis till jobbet - vad kul!!!

2008-01-18 @ 17:12:35
URL: http://yssasblogg.blogspot.com
Postat av: Rebecca

GRATTIS! Gud vad roligt! Vet var det är, har promenerat förbi några gånger, ser jättemysigt ut! Blir nog bra att jobba där!
Kramar

2008-01-18 @ 19:11:58
URL: http://www.rebeccas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0