Dagarna som gick..

Så har vi äntligen fått (och hunnit bli av med) snö!
Saga var alldeles till sig när vi kom ut i torsdags och jag firade med att göra en ofrivillig kullerbytta och föll pladask på gatan. Höll dessutom på att kapa benen på en stackars pojke som var ute och gick med sin hund. That´s me! :)

Jimmy slutade tidigt förra veckan så vi hämtade Saga och åkte bort till Tyresta By för lite pulkåkning. Knasiga Saga tyckte att det var roligare att stå i den höga snön (typ 2dm) och låtsas ramla. Det är hennes nya grej, att stå/gå och så plötsligt låstas hon ramla och gapskrattar.

I fredags var jag och mamma på Ikea. Skulle köpa nya vardagsglas och lite annat plock. Slutade med att jag hittade inredning till Saga´s rum..

I lördags hade Jimmy riktig "grabb-eftermiddag" med basketlaget här hemma. Det åts hamburgare och korv och tittades på amerikansk fotboll och en del basket kan jag tro.
Jag och Saga flydde fältet och våldgästade Rebecca. Där fikade vi på nyttiga muffins och gott kaffe. Tack för att vi fick komma. Mys!

Igår var lilla familjen hurtiga nog och tog oss till Torvalla simhall på förmiddagen. Saga tyckte det var jätteroligt och hon plaskade och lekte för fullt! Sötnosen! :) Saga fick byta om med Jimmy så jag passade på att ta några minuter inne i bastun - SKÖNT!!
På eftermiddagen var det premiär för morfis att vara barnvakt! (Det är stort!) Han fick lite smyghjälp av mormis, men de hade varit själva en del också och det hade gått jättebra såklart!
Under tiden passade jag och Jimmy på att åka tll Ikea och handla det som jag sett ut i fredags. Blev en hel del och bilder kommer så fort allt är monterat och på plats!

  Saga och pappan monterar möbler från Ikea!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hallå.
Låter som en händelserik vecka.Kul att shoppa loss på Ikea. Och vad mysigt det lät med att åka till simhallen.Det ska jag gör med Wiggo när jag har hämtat mig efter förlossningen.
Hörde att du och Becca pratat om vi skulle ses nåt i veckan.Det tycker jag men vilken dag är bra?
Må gott kramar

2008-01-07 @ 16:05:47
Postat av: Jessica

Å mysigt med simhallen!!
Näe, ingen tvättmaskin ännu.. Men vi jobbar på det, nu har vi hittat någon som kan installera åt oss, så det är "bara" inköpet kvar. :D

2008-01-07 @ 21:56:36
URL: http://rhu.blogg.se
Postat av: Rebecca

Ser ut som Saga behöver ett eget verktygsbälte!
Har mailat dig!

Kramar

2008-01-08 @ 00:03:57
URL: http://www.rebeccas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0