Äntligen!

Idag är det den första jobb- & dagisdagen för Jimmy och Saga efter julledigheten. Hela familjen har därmed varit lediga tillsammans 11 dagar. Innan det var ju Saga sjuk och hemma i en vecka.
Vi har firat både jul och nyår här hemma tillsammans med min mamma, pappa och mormor (och lillebror på julafton) + 2 hundar.  Vi har haft jättemysigt och verkligen bara tagit det lugnt. Kopplat bort alla måsten liksom.

Men i mitt huvud har jag sett hemmet förfalla. (Nåja det är faktiskt inte så illa egentligen..) Klädhögar har samlats, nya och gamla leksaker har dragits fram, grushögar har växt i hallen osv.
Jag har faktiskt lyckats blunda för allt det där. Bortsett från den dagen när jag sopade i smyg när J & S var och handlade.. ;)
Men nu återgår livet till det normala. Idag har jag storhandlat, tvättat 3 maskiner, rensat kyl och frys, diskat undan all disk, bäddat sängen med överkast (!), dammsugit och vädrat. Imorgon ska jag damma och skura golv. Äntligen!


Kommentarer
Postat av: Lillasysteryster

Visst är det skönt när alla helger är över? :-)

2008-01-02 @ 16:17:25
URL: http://lillasysteryster.blogspot.com
Postat av: Jessica

Annars är du välkommen hit med mopphink och trasa! ;-)

2008-01-03 @ 19:47:23
URL: http://rhu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0