Bakstuga


Ikväll har det bakats pepprisar här hemma! De blev varken snygga eller direkt goda kan jag påstå. Feta grisar och getabockar, fula gubbar och gummor utan huvuden, och så hjärtan som inte alls ser ut som hjärtan. Snyggast och roligast är såklart döskalle-pepprisarna! ;)

Saga tyckte det var ganska roligt att baka, ända tills jag talade om för henne att hon faktiskt fick sluta äta både deg och mjöl. Och inte tyckte jag att det var direkt trevligt att hon slickade på kaveln heller. Och när hon inte ens fick kasta mjöl på golvet , eller trycka hål i de färdiga pepprisarna som väntade på gräddning, så gav hon upp. Tråkig morsa!

Men jag har så extremt dåligt tålamod när det gäller pyssel och sånt. Försöker ta det lugnt och intalar mig själv att det inte gör något och hon äter ½ liter mjöl och halva degpaketet, eller att det inte är hela världen om hon knöglar till pepprisarna för det är ju det som är charmen med hembakat.. Men när jag väl sitter där och ser henne mumsa i sig så vet jag vem som får ta smällen om hon får ont i magen för då är det bara den tråkiga morsan som gäller. Och om jag nu anstränger mig så jäkla mycket och sitter här och kavlar deg med en avslickad kavel så kan väl för sjutton kakorna vara snygga!?

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Haha! :D Hemgjorda pepparkakor blir inte så goda tycker jag. Du får dela upp degen nästa gång, en del får Saga göra vad hon vill med och slicka på sin kavel hur mycket hon vill, och andra gör du fina kakor av med egen kavel. :D

2008-12-05 @ 09:16:40
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Jenny

Haha låter som en mindre rolig bakstund. Bättre lycka nästa gång.

2008-12-05 @ 10:48:42
URL: http://daysofjenny.blogg.se/
Postat av: Faffa o

2008-12-06 @ 20:02:46
Postat av: Faffa o Fammo

Ha-ha-ha, jagkänner igen det där, inte från Dig Micki, men från Din pappas barndom, jag gjorde ungefär som Du, men hag har ju blivit rätt så bra ändå, eller hur?!!! Jag håller med Rebecca, gör egna kakor när Sagisen somnat!

Kramar från oss!!!

2008-12-06 @ 20:08:53
Postat av: Faffa o Fammo

Ha-ha-ha, jagkänner igen det där, inte från Dig Micki, men från Din pappas barndom, jag gjorde ungefär som Du, men han har ju blivit rätt så bra ändå, eller hur?!!! Jag håller med Rebecca, gör egna kakor när Sagisen somnat!

Kramar från oss!!!

2008-12-06 @ 20:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0