Höstshopping

När vi kom hem för en vecka sen och jag skulle klä på Saga så insåg jag att hon hade noll höstkläder. Knappt ett par långbyxor och tröjor ska vi inte prata om.. Så igår åkte jag och mamma till Farsta för att uppdatera Saga´s garderob. Plånboken blev många hundralappar fattigare men Saga fick mycket välbehövligt att ta på sig.
Nu återstår bara frågan med ytterkläder. Jag försöker tänka vad som är praktiskt med tanke på dagis o så. Jacka och thermobyxor eller overall? Och galonisar? När används det och vad sjutton har barnen på sig under? Och skor/stövlar då? Mest av allt så undrar jag hur jag ska få på Saga allt det där, och jag fasar tills den dagen hon måste börja ha mössa och vantar. Då börjar fighten.

Kommentarer
Postat av: Emma

Overall är att rekommendera till någon som är så liten, galonisar används var o varann dag på dagis, minsta lilla fukt ute så åker de på (även utanpå overallen) Ett fleece set är bra o ha oxå när det är lite kyligt ute men ändå för varmt för overall. Sneakers o ett par gummistövlar brukar de vilja ha på dagis med. Mycket att tänka på! Vantar med snöre så de iaf är kvar i jackan när barnen drait av dem är bra. Svårast nu tycker jag är o hitta en jacka som är bra. Just nu har Meya en jeansjacka o vinterjacka o en regnjacka på dagis, så får de välja själva vad som passar bäst att ta på! :-D

2007-09-14 @ 14:25:37
Postat av: Lillasysteryster

Absolut overall. I alla fall till hon nått 3-4 års åldern! Men det är svårt med vinterkläder...

2007-09-14 @ 16:01:14
URL: http://lillasysteryster.blogspot.com
Postat av: Susanne (Yssa)

Jag har precis samma problem!!! Jag startade en tråd (såklart!) på FL - kolla din gb på fl så skriver jag länken där ;)
Kram

2007-09-14 @ 20:16:06
URL: http://yssasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0