Påmind

För ett tag sen pratade jag med Rebecca och vi kom att disskutera barnens nattsömn. Jag berättade då att Saga sovit lite knökigt och oroligt de sista veckorna och det spelar ingen roll vad man gör. Hon vaknar till flera gånger under kvällen, och även under natten. "Det låter som att det kanske är tänder på G.." sa Becca då.
Öhh vaddå, det var ju inte länge sen hon fick typ alla samtidigt! Det har jag inte ens tänkt på liksom..

Sen gick det ett tag och häromdan så låg Saga på skötbordet och snackade och då råkade jag få syn på nåt. 1+½ nya tänder i vänster ö.k och 1 i höger u.k. Imorse såg jag dessutom 2 st nya i höger ö.k! Och det är inte sånna där fjuttiga framtänder längre utan det är RIKTIGA läskigt stora kindtänder! (eller ja stora i jämförelse med de andra såklart) 

Tänk vad fort man glömmer vissa saker. Nu är tandproblemen över for ever tycker man när alla framtänder är klara. Icke!
Men jag tycker att det är grymt skönt att kunna sätta små etiketter på alla problem som dyker upp längs vägen. Jaha hon sover dåligt, då är det tänder.
Jaha hon är klängig, ta det lugnt det är bara en utvecklingsperiod.  
Oj kastar hon sig bakåt och skriker för högan sky, lugn det är bara trotsåldern det går över så småningom..

Kommentarer
Postat av: Lillasysteryster

Vaddå? Går trotsåldern över? När då? ;-)

2007-10-11 @ 20:40:12
URL: http://lillasysteryster.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Lillasyster - Så småningom.. ;)

2007-10-11 @ 21:27:48
Postat av: Rebecca

Ja du ser, jag sa ju det! :-D

Ja, etiketter är väldigt skönt! Lugnar en stackars orolig mamma. (Eller så blir man skadeglad vid tanken på att man inte är ensam ;-) )

2007-10-11 @ 22:59:01
URL: http://www.rebeccas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0