Trötta familjen!

Idag är vi supertrötta allihop! Dagen började lite kaosartat när Jimmy´s mobil ringde strax före klockan 5 imorse. Det var chefen. Inbrott på jobbet, så han ville att Jimmy kom ner för att hjälpa till att röja undan det värsta samt möta upp polisen. Jimmy rusade ju såklart iväg och som tur var så vaknade inte Saga av telefonen men jag hade lite svårt att somna om, visste ju inte vad som väntade Jimmy när han kom ner till butiken liksom.. Som tur var så var det rätt lugnt, de verkar inte ha fått med sig så mycket men de hade krossat rutan på firmabilen och snott med sig radion. Varför måste folk hålla på så där? Kan de bara inte låta bli att sabba för andra? Idioter..

Dagisdagen har väl gått sådär måste jag säga. Igår gick det bra (förutom att hon inte ville sova med de andra), hon var nyfiken på de andra barnen och kollade bara till mig lite då o då så att jag var kvar. Men idag har hon snudd på varit som en igel. Så fort något annat barn har låtit lite högt (gråtit eller ropat) så har Saga börjat gråta och kommit farandes till mig, och inte ville hon sova idag heller trots att hon var supertrött och höll på att somna vid lunchen.. Jag får gå runt och vagga henne ute i lekrummet och sen lägga in henne i sovrummet när hon somnat. Knepigt det där, men fröknarna tror att det kommer lösa sig när jag inte är där för nu vet hon ju liksom att det är mysigare att somna när man får mamma-gos. Vi får väl se säger jag.
Hon sov ungefär 1 timme idag och var aptrött nu ikväll. Jag var och bytte däck på bilen, och Jimmy sa att hon hade somnat sittandes i sin lilla soffa 18:30. Helt slut. Stackarn! Hoppas bara att hon inte får för sig att vakna mitt i natten nu.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag tror det kommer gå jättebra för Saga när det väl är "på riktigt". Mycket är nog mest för att mamma finns där liksom.

Men du...bytte DU däck på bilen? Vad har du en karl till då? ;-)

Kramar

2007-11-07 @ 22:36:41
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Sara

det där fixar Sagis och super fröknarna galant utan MAMMI när det blir dags.. Klart mamma är bäst men hon vet ju inget annat än?!!? ni har ju haft varann hela tiden.. som vi sa i telefonen du behöver din tid lite själv oxå.. allt blir så mycket mer uppskattat då.. PUSS PUSS

2007-11-07 @ 22:47:48
Postat av: Mikaela

Rebecca - Öhhm asså det var inte jag som bytte därcken, utan jag åkte till en verkstad som grejade det.. Nån måtta får det vara ;)

Sara - Tack för peppningen!

2007-11-08 @ 16:18:56
URL: http://lillafamiljens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0