Något bättre..

Idag har febern varit rätt låg, men Saga har varit ganska så hängig och inte haft någon aptit alls. Åt knappt någon frukost, och lunch var inte att tala om (ville inte ens ha välling), vid 3-tiden fick Jimmy i henne lite köttgryta som stog kvar i kylen från tidigare i veckan..efter det var hon relativt pigg, sen tröttade hon på sig igen och vid 4 somnade hon i mitt knä i soffan. 
På kvällen kom mormis, morfis, morbror Jimmy och min mormor hit på middag. Vi lagade Flygande Jacob och Saga piggnade till en del och var som vanligt med och provsmakade all mat. Hon fick i sig en hel del kyckling och slickade nöjt av sleven till såsen. Hon fick även i sig ½ rostad macka med skagenröra, mycket gott. Till efterrätt vankades det vaniljglass med varma bär, något som även Saga fick äta och gissa om det var populärt!? Ibland är det bra att vara sjuk ;) 
När familjen hade åkt så stoppade vi Saga i säng och hon somnade direkt. Hittills har hon vaknat till 4 gånger och hon sover sådär feber-ryckigt och oroligt. Stackarn.
Hoppas hoppas hoppas att febern är helt borta imorgon och att snön ligger kvar så att hon kan gå ut och bekanta sig med det vita..

Kommentarer
Postat av: Susanne (Yssa)

En stor krya-på-kram till lilla sjuklingen!!!
PS. Den bästa medicinen är självklart massor med glass - det gör alltid mig på bättre humör när jag är sjuk i alla fall ;)

2007-11-11 @ 12:50:39
URL: http://yssasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0