Läkarbesök

Jag har grubblat en del på det här med Saga´s plötsliga utslag och igårkväll bestämde jag mig för att i första hand rådfåga med BVC. Harigt kanske, men jag tar hellre det säkra före det osäkra.
 Imorse började jag att ringa men fick bara konstiga tut hela tiden. (Fick sen höra att det såklart var snön som hade orsakat nåt vajsing på deras ledningar, vad annars?) Ringde då istället till vårdcentralen här i Vendelsö och fick prata med en jättegullig sjuksköterska, berättade sjukdomsförloppet och hur utslagen såg ut. Ojdå, det låter som Scharlakansfeber.. Fick en tid 50 minuter senare. Ringde mamma som såklart ställde upp att följa med som stöd. Klädde på oss, ut och skotta fram bilen och körde i snigelfart. 
Väl på vc tittade doktorn i hals och öron, samt tog blod- & halsprov. (Saga jätteduktig och sa inte ett knyst) Proverna var negativa och vi fick gå hem med diagnosen "envist virus" och ett plåster på fingret. 
Så Linda och Emma, era teorier stämde alldeles utmärkt. Virusprickar!

Pratade med dagis på em och kom överrens om att hon är hemma imorgon med, och om allt är bra och det inte ploppar upp fler prickar så får hon komma dit på torsdag.   

Känns skönt att jag ringde, fick tid direkt och blev tagen på allvar och inte skickades hem med nåt fånigt "avvakta". Som sagt hellre träffar jag (eller Saga då) en gång för mycket än för lite.


Kommentarer
Postat av: Sara

ja klart man ska åka å kolla om man är osäker själv.. det är ju först efter man fått svar från en doktor man kan slappna av kan jag tänka mig.. jag har ju fan klippkort på djursjukhuset strömsholm för att jag inte kan utreda en sjukdom själv som wilma visat!! heheh dom är ju till för att användas läkare och vetrinärer,,, som du förstår så dyker jag inte upp denna vecka är super förkyld och svin ont i halsen ni behöver ju direkt inga fler baciller att brottas med.. den 29 ska roberth på hockey i södertälje så då tänkte jag nog ta mig till dig om inte tidigare puss

2007-11-14 @ 11:48:20
Postat av: Fammo o Faffa

Jättebra att Du gick iväg till "vårdis", som sagt bättre en gång för mycket än en gång för lite!

Tycker vi!

Faffa o Fmmo

2007-11-14 @ 16:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0