Dagisdag nr 3

Idag har vi avverkat den sista inskolningsdagen, imorgon ska Saga alltså vara på dagis själv. För tillfället känns det rätt okej att lämna henne, men det lär nog ändras under kvällens gång för att inte tala om imorgon bitti..
Idag har det dock gått mycket bättre, hon har flytit in bra i gruppen och "lekt" med några pojkar (!) idag. Sovningen är fortfarande illa dock, idag fick hon sova själv inne i målarrummet för att kunna sova öht. Det gör mig lite stressad att hon inte sover, men det kan vara som de säger att det är min närvaro det hänger på. Får se hur det går för dem imorgon, i värsta fall får ju jag åka dit!

Nu ska vi titta lite på favoriten Pingu och mysa lite i soffan, sen kommer snart pappan hem och han står för middagen idag - hemgjord pizza! *mums*

Kommentarer
Postat av: Lillasysteryster

Bara 3 dagars inskolning!? Isak skulle ha haft 7 dagar tillsammans med Stefan och 3 dagar ensam. Fast nu behövde han å andra sidan endast 1,5 med Steffe och resten har han fixat själv!

Jag förstår att du är stressad över sovandet, det skulle jag också ha varit! På barnens dagis sover de små barnen ute i sina egna vagnar vilket jag tycker är suveränt. Dels ger det trygghet med den egna vagnen och så slipper barnen ligga och titta på varandra och väcker därmed inte varandra lika lätt. Sen är det ju positivt med den friska luften också!

Du kanske ska föreslå det ifall sovningen fortsätter att krångla? Om du tar dit er vagn borde väl hon kunna få sova i den?

2007-11-08 @ 19:52:19
URL: http://lillasysteryster.blogspot.com
Postat av: Sara

HEJJA LILLAFAMLJEN JAG HÅLLER TUMMARNA SOM BARA DEN!!MASSOR AV PEPPKRAMAR OCH TYCKER MYCKET OM ER HÄLSNINGAR!!

2007-11-08 @ 21:56:59
Postat av: Rebecca

Roligt att höra att det gick bättre idag!
Tror faktiskt inte du behöver oroa dig om sömnen, det löser sig! Tror det kommer gå bra när du inte är med, och om det inte gör det så lär det göra det efter några dagar. Om hon inte somnar de första dagarna är det faktiskt inte hela världen heller, hon får väl ta en tupplur när hon kommer hem istället tills det rättar till sig.

Lustigt att du skrev om hemmagjord pizza, vi blev så sugna på det när vi var och handlade, så vi ska äta det imorrn! Mums!

Kramar

2007-11-08 @ 23:06:24
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Mikaela

Lillasysteryster - Vi fick välja mellan 3 dagar eller 14 dagars inskolning och då kändes den korta varianten mest lockande, dessutom vet jag flera som kört den metoden och är väldigt nöjda. Och om hon nu skulle behöva fler dagar på sig så är inte det hela världen iom att jag inte börjar jobba ännu på ett tag!
Sova i vagnen är inget alternativ där är jag rädd. Det är ju en småbarnsavdelning med 14 1-åringar och där sover man i "sovrummet". Även om jag skulle föredra att hon fick sova ute = mindre baciller..

2007-11-09 @ 12:01:48
URL: http://lillafamiljens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0