Testing

Saga har på sista tiden haft svårt att komma till ro när hon ska somna och när hon väl sover. Så fort hon vaknar till minsta lilla så istället för att somna om så sätter hon sig upp, eller kryper iväg i sängen. Detta gör hon i halvdvala vilket innebär att hon antingen kryper rakt in i gaveln på sängen eller ramlar och slår i spjälorna. Då blir hon ledsen och vaken så hon inte kan somna om.
På em är det lögn att få henne att somna hemma. Brukar gå en sväng med vagnen där somnade hon nästan jämt förut, men nu måste hon titta på allt som rör sig, typ barn, hundar, cyklar, bilar, fåglar, moln, människor, så hon kommer inte till ro i vagnen heller..
Så från att ha sovit 1½-2 timmar på fm + 30 min på em, har hon gått till att endast sova 30 minuter på hela dagen.
Visst det har funkat några dagar nu och hon är inte överjävligt trött på kvällarna, men det är inget jag tror kommer hålla i längden.

Så idag testar jag en ny sovvariant. :)

Har hållt henne uppe så hon fick äta lunch INNAN hon somnade. Får se om det gör någon skillnad. Återkommer senare!

Kommentarer
Postat av: Lillasysteryster

Precis så där håller Isak på också. Han sover ganska bra på förmiddagen men eftermiddagssömnen är helt omöjlig om vi inte är ute och åker bil. Jag borde också få honom att sova en gång per dag men det verkar omöjligt då han är SÅÅÅÅÅÅÅÅ trött på förmiddagen... Nåja, jag vet ju att det ger sig med tiden!

2007-06-20 @ 20:24:40
URL: http://lillasysteryster.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Lillasysteryster - Skönt att höra att det ger med sig. Du ger mig hopp.. :)

2007-06-21 @ 11:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0