MAMMA

Igår kom det efterlängtade ordet. Mamma.

Vi hade haft en mindre brottningsmatch i spjälsängen (Saga i och jag utanför). Jag tyckte att Saga skulle sova, Saga tyckte att hon skulle vara vaken. Jag var inne ungefär 173 gånger och la ner henne i sängen, för att hon ½ millisekund senare sätter/ställer sig upp igen.
Tillslut orkade jag inte och la ner henne bestämt (inte hårt, men mer bestämt än vanligt), stoppade in nappen, la över henne täcket och röt argt: -Lägg dig ner och sov nu unge!, vände på klacken och gick därifrån. Hon blev såklart jätteledsen och började gråta på riktigt. Jag bestämde mig för att testa en ny metod och ignorera henne och börjde hänga tvätt istället. Rätt som det är hörs det klart och tydligt från sovrummet, MAMMA. Jimmy tittade på mig från soffan och sa: -Hörde du? Det där var helt klart ett "mamma". Hon ropade på dig..
Jag gick in i sovrummet och där stog hon i sängen med nappen i ena handen och krokodiltårar på kinderna. Shit, hjärtat smälte och jag höll på att börja gråta. Min söta dotter.
Nåt sånt kunde jag inte motstå så hon fick komma upp en stund och gosa lite i soffan.. ;)

Nä, "ignorera-metoden" var inget för oss..

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Åh så sött!
Jag körde också ignorera metoden igår kväll, lämnade Alicia i spjälsängen och stängde dörren. Tills blödiga pappa går och hämtar henne och förstör allt! Suck! Men det är inget för oss heller, verkade inte hjälpa ändå.

2007-06-19 @ 16:09:23
URL: http://www.rebeccas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0