DUMMA MAMMA!

Jepp, om Saga kunde prata så skulle hon defenitivt kalla mig det. Iaf på natten/morgonkvisten.

Våra nätter ser ut så här:
19:00-20:30 - Saga somnar.
23:00-00:00 - Jag och Jimmy går och lägger oss
23:01-00:01 - Jimmy somnar och börjar snarka
00:30- 1:00  - Jag somnar
1:45               - Saga vaknar till och sätter sig upp i spjälis. Jag går upp, lägger henne ner och stoppar in nappen.
1:46               - Saga somnar
2:00               - Jag somnar
4:00-6:00      - Saga vaknar, ställer sig i spjälis och sjunger/ropar och kastar nappar i golvet. Gladast i universum.
Tar över henne till vår säng och byter blöja. Hon sitter och leker med fjärrkontroll eller napp medan jag går upp och fixar välling. Jimmy snarkar. Ger henne vällingen och lägger henne sen mellan oss i sängen. Vi ligger och myser en stund och hon pillar mig på näsan, i håret, munnen och är allmänt gosig. När jag precis tror att hon ska somna så får hon nåt tokryck och ska göra allt annat än att ligga stilla och sova!
Hon sprattlar och viftar med både armar och ben och håller man sig inte på avstånd så får man sig en smäll. Hon ska sitta, stå, krypa och rulla på en och samma gång, ligga på kudden, under kudden, med täcke, utan täcke, på längden och på bredden.. Samtidigt som jag är svintrött (det är ju hon också fast utan att erkänna det) och tycker att hon ska sova. Alltså har vi en mindre brottningsmatch tillslut. Innan hon får till "rullen" så hon ska vända sig om och få fart så lägger jag ner henne, typ 75 gånger. Hon blir så arg! Men det är jag som bestämmer och tycker inte att det är okej att röja i sängen den tiden på morgonen..
Hon håller igång sisådär i 1-1½ timme.
5:00 - 7:00 - Saga har glömt att hennes mamma var världens dummaste alldeles nyss och kryper nära för att äntligen somna.
5:01-7:01 - Jag somnar
7:10          - Jimmy´s klocka ringer. Jag vaknar till.
7:30          - Jimmy går upp. Jag vaknar till.
7:31          - Jag somnar.
9:00-9:30 - Vi vaknar och går upp för dagen. (Jag vet, det ÄR lyxigt!)


Det är tur att hon är himla söt iaf!


Kommentarer
Postat av: Lillasysteryster

Isak är nästan likadan. Vaknar astidigt (typ vid 5) och är superpigg! Tyvärr har han dessutom en tendens att väcka Olivia med sitt tjattrande och även om Isak så småningom somnar om så gör hon INTE det...
Varför fattar inte de små liven att det är sköööööönt att sova på morgonen??

2007-06-08 @ 20:18:39
URL: http://lillasysteryster.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0