Ny favorit

Igår efter maten kom vi äntligen iväg för att gunga!
Har varit nyfiken på att se vad Saga skulle tycka om det, och min gissning stämde bra. Hon älskade det direkt! Ju fortare och högre desto bättre.. Hon skrattade så hon kiknade och var alldeles tårögd. Det var en riktig hit! :)

Igårkväll och inatt sov hon väldigt oroligt och hon vaknade vid 4 och var kokhet. Helt klart feber, och efter att ha druckit kallt vatten och lite ljummen välling så somnade hon om mellan oss. Sov till 7:30 och var hade svalnat en del, tempen var då 38.7. Åt frukost som vanligt med god aptit och somnade sen som vanligt, vaknade 1½ timme senare och hade 39.3. Det är så skumt för hon är inte sjuk i övrigt utan i stort sett som vanligt, så jag tippar (och hoppas på) att det är de 4 tänderna i överkäken som spökar lite då hon liksom tuggar på tummen och dregglar en del.
Nu sover hon igen, iofs en dum tid att sova på men jag tror mer på att sova bort en feber än att stoppa i henne Alvedon. Vi får se hur kvällen fortlöper.


Glad tjej som sprattlar med benen..


Har så roligt att hon är tårögd, lilla älsklingen!


Kommentarer
Postat av: Lillasysteryster

Fast barn får faktiskt inte feber av tandsprickning. Det är bara en myt. Däremot kan det väl tänkas att det är 3-dagarsfeber? Om hon blir prickig så vet du ju vad det handlar om!
Vilka söta gungbilder!!

2007-07-21 @ 18:19:02
URL: http://lillasysteryster.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Lillasysteryster - Jo jag veeeet att det är en myt, men jag vet väldigt många som får feber i samband med tandsprickningen.
Jag fasar för prickarna!!

2007-07-21 @ 20:27:10
Postat av: Susanne (Yssa)

Vilka fina kort på sötnosen! Hoppas hon snart blir frisk *skickar krya-på-kram*
Kram

2007-07-21 @ 22:54:32
URL: http://yssasblogg.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Underbara bilder på skruttan!
Att det är en myt med feber vid tandsprickning tycker jag är fel att säga, jag vet också väldigt många som får det, däribland Alicia! Dock är det en myt att ALLA barn får det.

2007-07-23 @ 23:26:57
URL: http://www.rebeccas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0