Hur ska man göra?

Saga sover inget vidare i sin säng verkar det som.
Tycker själv att den är rätt hård och "omysig", har ändå lagt hennes mys-labanfilt på madrassen så det blir lite gosigt men det är ändå mysfaktor 0..
Kruxet är att hon somnar bra men vaknar till typ 1 gång i timmen, och då krävs det övertalning för att få henne att somna om igen men om vi då flyttar över henne till vår säng så somnar hon om direkt.. Det är klart att det är 100 gånger skönare att ligga i mamma´s och pappa´s stora säng med massa kuddar och täcken, vem skulle inte tycka det!?
Helst av allt skulle jag vilja låta  henne ligga i vår säng tills vi går och lägger oss men eftersom hon fortfarande får för sig att krypa i sömnen så är jag rädd att hon ska drutta över kanten, så  när hon har somnat så lyfter jag tillbaka henne till sin säng (utan att hon vaknar) och där sover hon typ 20-25 minuter för att sen vakna igen..
Jag märker på henne att hon behöver sova ordentligt, utan avbrott.

Det här med småbarn är banne mig inte lätt!

Kommentarer
Postat av: Lillasysteryster

Ni kan ju möblera om sovrummet och ställa er säng med ena långsidan mot en vägg. Sedan kan Saga sova innerst och du kan ha massvis med kuddar och dylikt vid andra kanten (ett tips är att stoppa kuddar under bäddmadrassen- då blir det riktigt brant). Kanske inte så snyggt men för barnens bästa kan man nog stå ut!
Annars kan du ju prova att göra hennes säng mysigare. Många barn älskar dunkuddar och duntäcken. Lägg ett duntäcke på hennes madrass eller något härligt fluffigt som hon kan gosa ner sig i.
Fast ofta är det närheten till föräldrarna som barnen vill åt. Låt henne sova hos er så länge ni känner att det fungerar! Inget barn mår dåligt av att sova mellan mamma och pappa!

2007-07-04 @ 08:41:48
URL: http://lillasysteryster.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Lillasyster - Smart att möblera om! Det där med kuddar under madrassen kör jag med nu men det är ju jääättekul att klättra i uppförsbacke och kika över kanten!
Nu har hon fått en av mina kuddar att sova på i sin säng och det verkar hon gilla.
Hon sover ju alltid sista halvan av natten/morgonen i vår säng (mest för att jag inte orkar hoppa upp 100 gånger för att lägga henne när hon ställer sig upp), och det är ju mysigt när hon väl somnar..!

2007-07-04 @ 11:25:30
Postat av: Susanne (Yssa)

Vendela hälsar och tackar ;-) Jag tror hon är på bättringsvägen nu, hon spydde inget idag *puh*
Kram

2007-07-04 @ 22:14:31
URL: http://yssasblogg.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Alicia ligger ofta ovanpå sitt duntäcke med en filt över sig, verkar vara jättemysigt, vilket jag kan tänka mig!

2007-07-04 @ 23:02:15
URL: http://www.rebeccas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0