Fläskläpp :(

Igår fick Saga sin första fläskläpp.
Vi lekte tittut och jagade varandra krypandes på golvet, Saga var jätteuppspelt och tyckte det var det roligaste hon gjort någongång! Rätt som det är så ska hon tvärvända för att jag ska jaga henne och då hinner inte resten av kroppen med så stupar med ansiktet rakt ner i golvet.
Vi blev såklart jätterädda båda två och det tog ett tag innan jag lyckades trösta henne.
Jag kollade så hon inte blödde, samt att alla (2) tänder satt som de skulle. Det tog inte lång tid innan överläppen började svullna och tillslut blev en präktig fläskläpp..
När jag lite senare bytte blöja på henne och hon låg ner så såg jag munnen ur en annan vinkel, då upptäckte jag att där hennes högra framtand ska sitta (samt lite på tanden brevid) är tandköttet alldeles blåsvart och även lite svullet!
Hon hade ju såklart ont och ville inte att jag skulle titta så det var lite svårt att se hur pass illa det var.
Hon åt och drack precis som vanligt hela dagen och kvällen och svullnaden på läppen la sig efter några timmar och är nu helt borta. Blånaden i tandköttet är kvar, men har ljusnat en del.
Det jag är lite orolig över är att framtanden fick sig en sån smäll och att hon kommer gå med en missfärgad mjölktand i flera år..

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Usch stackars Saga! Låter läskigt, men det är säkert ingen fara, de små liven brukar klara av mer än man tror.
Kramar

2007-07-04 @ 23:03:53
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Rebecca

Usch stackars Saga! Låter läskigt, men det är säkert ingen fara, tror de små liven är byggda att klara av mer än vi tror.
Kramar

2007-07-04 @ 23:05:03
URL: http://www.rebeccas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0