Omständiga mamman! (OBS långt)

Jag är rätt så omständig av mig. När jag ska göra något enkelt så blir det helt plötsligt ett stort projekt som även börjar involvera andra..

Igår e.m skulle jag packa upp och hänga in våra vinterjackor i förrådet (ja, vi har fortfarande flyttkartonger som är ouppackade!). De fick såklart inte plats så jag bestämde mig för att städa och möblera (?) om i förrådet. Allt drogs ut i hallen och gicks igenom.
Då kom jag på att jag ville ha upp en hylla i datorrummet.
Det fick bli Jimmy´s jobb. Han håller på och fixar där och jag är i förrådet så hör vi ett brak och sen ett gallskrik. Saga har fått syn på den megatunga skruvdragaren och dragit ner den så den landat på mitt på hennes stackars stortå. Det gjorde ju såklart skitont och det tog ett tag att trösta, men efter att tån fått duscha i kallvatten, blivit blåst och pussad på så var det lugnt.
Tillbaka till arbetet. Mitt i rensningen kommer jag på att vi kanske ska ha middag. Ut i köket och börjar laga mat. Jimmy kommer ut och talar om att gipsväggen som jag vill ha hyllan på är för mjuk och vi har inte rätt grejer för att kunna få hyllan på plats. Skit också.
Han sätter sig i soffan  för att vila för första gången sen han kom hem. 
Med maten i ugnen så fortsätter jag att röja i förrådet och hittar en utmärkt plats att ställa tomma krukor på, alltså måste jag gå ut på balkongen och hämta krukor. 
Oj där var det rörigt, måste plocka undan lite. Plockar upp en sönderriven tidning (Saga´s verk), lägger PET-flaskorna i pantkassen, lägger en duk på bordet, tar upp dynorna som ligger på golvet samt ger blommorna och Saga en omgång med blomsprutan. 
Tillbaka i förrådet hittar jag de korta sängbenen som vi har pratat om att sätta på sängen. Frågar Jimmy om vi ska fixa det på en gång innan maten. Han frågar om jag har druckit RedBull hela dan. Okej han får sitta kvar i soffan tills vi ska äta. 
Flyttar in alla saker i förrådet på sina nya bättre platser.
Har nu 2 överfulla flyttkartonger + 1 sopsäck, som ska kastas, mitt innanför dörren i hallen.
Vi äter maten som är klar. Plockar undan, diskar  och gör matlåda.
Drar tag i Jimmy och säger att vi ska fixa benen på sängen nu. Vi tar varsin sida och vid fotändan går det bra, värre är det vid huvudändan på min sida. Hur jag än skruvar så får jag inte loss benet! Efter att ha suttit i typ 10 minuter och svurit att jag inte ska ge upp så får ändå Jimmy komma och ta över för att jag inte ska få frispel på benhelvetet.
Han håller på ett bra tag och försöker han med, sen vill han ha en tång, skruvmejsel, hammare och hela baletten. Det är gängpaj på bulten som sitter inne i sängen. Hur vi än försöker så får han inte loss den, försöker tom såga av bulten men det var rätt svårt att komma åt. Hursomhelst så slutar det med att han lyckas slå ut den med resultatet att bulten är trasig och vi måste leta upp en ny. Vi hittar en som självklart är för kort. Klockan är nu 19:40 och Jimmy slänger sig iväg till Biltema som stänger kl 20.
Under tiden försöker jag roa en aptrött Saga. Slutar med att jag drar över hennes spjälsäng till hennes rum (!) där hon får en flaska välling och däckar på direkten.
Jimmy kommer hem med rätt bult och han kan sätta fast benet utan problem. 
Vi däckar i soffan, fortfarande med skräpet mitt i hallen. 

Klockan 21:30 vaknar Saga hysterisk. Kan och vill INTE somna om. Får välling, torr blöja, nya nappar, nytt täcke, gammalt täcke, ny kudde osv.. Hon tar sig i munnen och pillar på den onda tån och 23:45 somnar hon äntligen igen, med ytterligare en flaska välling och en dos Alvedon. Sängen är tillbaka på sin plats i vårat sovrum. Hon ska minsan inte flytta från mamma och pappa ännu!

Allt detta för att jag skulle packa upp några vinterjackor. Stackars min lilla familj.   

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Men vi älskar dig ändå mest av allt i världen gumman *puss*
/Din gubbe och dotter

2007-08-09 @ 19:18:05
URL: http://lillafamiljens.blogg.se
Postat av: Rebecca

Haha du må tro jag skrattade gott när jag läste detta! Jag är PRECIS likadan! Lägg till att jag dessutom är oerhört virrig, så att jag glömmer bort hälften av det jag håller på med. Danne undrar alltid varför det lyser på toaletten, hans byrålådor är utdragna, kylskåpsdörren är öppen och jag bakar kakor, allt på en gång. Jo men jag håller på att städa badrumsskåpet, baka kakor, lägga in tvätten...fattar han inte det! :-D

2007-08-09 @ 23:21:04
URL: http://www.rebeccas.se
Postat av: Lillasysteryster

Så där är jag med! I slutändan rör jag oftast till allt mer än vad som är nödvändigt! :-)

2007-08-09 @ 23:31:07
URL: http://lillasysteryster.blogspot.com
Postat av: Susanne (Yssa)

hahahaha, tack för dagens skratt!!! Inte lätt alla gånger...
Kram

2007-08-09 @ 23:57:57
URL: http://yssasblogg.blogspot.com
Postat av: Farmor

Oj vad jag känner igen mig! Kan vi vara släkt?
Men visst är det skönt när allt är klart!
Kram, Farmor

2007-08-10 @ 11:00:58
Postat av: Camillas lockar

Känner igen det där fenomenet. Nåt att jobba med, haha! :-)

2007-08-12 @ 13:21:40
URL: http://www.lockar.se/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0